Introductie van bestaande tuinstoel in Nederland (21DEG)

By on 30 september 2016

 

set-mist-grey-kussen-fontelina-sfeer

Intro:

21DEG is een webshop waarin een geïmporteerde kunststof Adirondack tuinstoel wordt verkocht. Er zijn in Nederland al heel veel webshops die nog veel meer verschillende tuinstoelen verkopen. Hoe kan je nu als nieuwe webshop hierin een plek veroveren?

marktontwikkeling

Aanpak:

Hier is goed gekeken wat een klant drijft om dit type tuinstoel te kopen via een webshop. De grote uitdaging is vertrouwen! Wat geeft de klant genoeg vertrouwen om jou stoel in jou webshop te kopen?

Om deze reden is een specialistische webshop gebouwd met dit product als enig product. Hierdoor positioneert 21DEG zich als expert tussen al die webshops die heel veel verkopen en nergens diep op ingaan.

Omdat het zo specialistisch is kan de prijs ook hoger zijn. Nadeel daarvan is dat men een duur product moet kopen zonder hem geprobeerd of in het echt gezien te hebben. Dit is opgelost door bestaande klanten te gaan gebruiken als Point of Sales! Dit heeft erg goed gewerkt. Zelfs alleen de suggestie dat dit mogelijk is geeft potentiele kopers vaak al genoeg vertrouwen om gewoon te bestellen!

taart21deg

Resultaat:

In het eerste jaar is de gehele container verkocht. In het tweede jaar is een omzetgroei gerealiseerd van 150%.

Conclusie:

Deze case bewijst dat er altijd plaats is voor specialisten. Tevens dat er geen betere verkoper is dan een tevreden klant. Trust is everything!