Gemino rollator boost in NL (Handicare)

By on 28 september 2016

 

gemino-gemino-30-rollator-blauw

Intro:

Handicare heeft in 2010 een nieuwe rollator ontwikkeld waarvan het marktaandeel in NL in 2013 blijft hangen. Opdracht was om de groei weer te activeren in NL.

marktpenetratie

Aanpak:

Na de markt geanalyseerd te hebben is er een nieuw dealer concept opgezet. De 100% Gemino dealer. De basis is dat Handicare en dealer gaan samenwerken om een win-win situatie te bereiken. Handicare is actief aan de gang gegaan om leads te genereren voor dealers. Dit werd gerealiseerd door een consument gerichte website, lead generatie via andere bedrijven die veel bij oudere mensen thuis komen en actief zijn op beurzen. De dealer stelt daar tegenover dat hij het hele Gemino portfolio presenteert in zijn showroom op de wijze die Handicare voorschrijft. Dat hij trainingen volgt in productkennis en verkoopvaardigheden. En dat hij het prijsbeleid volgt zoals afgesproken.

taartgemino

Resultaat:

Resultaat was 50 aangesloten dealers met een totale omzetstijging van 30% binnen een jaar.

Conclusie:

Deze case bewijst dat wanneer je anders met hetzelfde product om gaat, je grote vooruitgang kunt boeken. Kijk verder dan alleen het product en bedenk wat je klant nodig heeft!